Akkurat kommet hjem fra Gründerskolen?

Har du vært ute med Gründerskolen i år og har lyst til å være mentor for neste års kull? Hør hva Stina Melkstavik mener etter selv å ha vært både gründerskolestudent og mentor i San Francisco.

«Nå er det nøyaktig ett år siden jeg befant meg i San Francisco med en god gjeng gründerspirer fra Gründerskolen. Oppholdet på USAs vestkyst svarte absolutt til forventningene, og jeg hadde definitivt gjort det igjen om jeg hadde fått muligheten! I ettertid ser jeg likevel at det hadde vært en fordel om jeg visste litt mer på forhånd.

Mentorordningen i regi av GS Alumni kan gjøre deg bedre forberedt på hva du har i vente, du kan lære av andres erfaring, eller spørre om rent praktiske forhold. Jo bedre forberedt du er før avreise, jo fortere kommer du i gang, og jo mer får du ut av oppholdet. Selv skulle jeg ønske at jeg visste mer om bedriftene før jeg kom. Det er en unik mulighet å få jobbe i hjertet av San Francisco eller en av de andre destinasjonene, men det er også en bra deal for bedriftene å få gratis arbeidskraft fra kunnskapsrike og nytenkende studenter. Derfor er det lov å stille krav begge veier. Mentorordningen kan være en fin måte å få svar på mange av spørsmålene knyttet til hvordan man får mest utbytte av arbeidsforholdet.

Jeg regner med at årets studenter har mange gode historier på lager etter 3 (forhåpentligvis) innholdsrike måneder. Still som mentor, og del erfaringene med neste års studenter! :)»

Hvis du var gründerskolestudent i år ønsker vi deg som mentor.
Send mail til styret@gründerskolen.no og del dine erfaringer med neste års kull.

One thought on “Akkurat kommet hjem fra Gründerskolen?

Legg igjen en kommentar

