Valgkomiteens innstilling til nye styremedlemmer

Under fremkommer informasjon om kandidatene for årets styrevalg, herunder kandidatens valgappell og lenke til kandidatens Linkedin-CV. Informasjonen under er listet opp i alfabetisk rekkefølge etter kandidatenes etternavn. Valgkomiteens innstilling fremkommer i valgseddelen, som du finner her. Samme sted kan du som medlem også avlegge din stemme.

Informasjon om valget og stemmeseddel er sendt ut til alle GSA-medlemmer med en e-postadresse registrert i vårt register.

Dersom du har spørsmål vedrørende prosessen eller ikke har mottatt lenke for å avlegge din stemme, ta kontakt med styret@gsa.no.

Valgprosessen varer i 14 dager og avsluttes fredag 30. oktober.

Takk for at du tar deg tid til å stemme!

Kandidater som stiller til valg for styreposisjon fra og med 1. januar 2016 er følgende:


Ida Furnes Breivik

Mitt navn er Ida Furnes Breivik, jeg er 27 år, fra Ålesund og jobber som trainee i IBM. Jeg hadde tidenes beste sommer i Boston i 2012 og sitter igjen med et stort nettverk og et hav av muligheter. Gründerskolen har utelukkende gitt meg positive opplevelser og jeg ønsker aktivt å bidra til å skape et sterkt nettverk for tidligere GS-studenter.

Jeg har vært engasjert som styremedlem i GSA i ett år og er godt kjent med styremedlemmene og styrearbeidet. På grunnlag av dette ønsker jeg nå å søke som leder av GSA. Jeg ønsker å videreutvikle det gode arbeidet GSA-styret har gjort i 2015 samtidig som jeg ønsker å bidra med nye initiativer som kan styrke GSA- som et sterkt nettverk. Av konkrete tiltak ønsker jeg å videreføre synligheten vår på sosiale medier og samtidig styrke synligheten ut mot næringslivet.

Som person er jeg sosial og nettverksorientert og har alltid ansett meg selv for å være en ledertype. Jeg har ledererfaring fra tidligere styreverv og jobb. Jeg er svært motivert til å ta GSA til nye høyder sammen med GSA-styret.

Linkedin-CV: https://no.linkedin.com/pub/ida-furnes-breivik/30/145/994


Thomas Hansteen

Mitt arbeid som advokatfullmektig er rettet mot selskaper og kapitalforvaltere. Jeg har derfor kompetanse som GSA som organ kan ha behov for mtp å sikre god styring og etterlevelse av organisatoriske og regulatoriske krav.

Viktigere tror jeg det allikevel er at de av GSAs medlemmer som driver egen virksomhet kan ha stor nytte av å få kontakt med kompetente advokater, noe jeg selvsagt kan bidra med i min posisjon. Kluge har en ordning der vi bistår gründere av spennende prosjekter gratis i noen timer, og er blant landets aller beste når det gjelder mange av de problemene som våre medlemmer typisk vil støte på.

I tillegg mener jeg at GSAs medlemmer kan tjene på at GSA når ut til et bredere publikum. Det ønsker jeg å bidra til ved å bidra til at nye samarbeid opprettes.

GSA er etter min mening et meget spennende nettverk som kan få en viktig rolle i Norge fremover. Jeg ønsker å bidra til at dette blir en realitet i enda større grad enn i dag.

Linkedin-CV: https://no.linkedin.com/in/thomashansteen


Lars Joachim K. Hagen

Gründerskolen Alumni har potensialet til å bli glimrende plattform for å skape Norges mest innovative miljø. For at dette skal bli realitet er GSA avhengig av å bli styrt av framoverlente, aktive og nysgjerrige personer som tør å møte utfordringer.

Gjennom hele min studietid har jeg søkt utfordrende og spennende verv som utvikler meg, gjerne samtidig og kombinert med en ellers aktiv hverdag. Til tross for at jeg nå er en del av et oppstartsselskap merker jeg at har overskudd til å skape også andre steder. Jeg tror denne kombinasjonen vil gjøre meg bedre både på arbeidsplassen og i styret, noe som til syvende og sist kommer medlemmene i GSA til gode.

Dersom dere ønsker en lagspiller som er opptatt av å heve Gründerskolen Alumni bør dere instille på meg!

Linkedin-CV: https://no.linkedin.com/in/larsjoachimkhagen


Mathias J. Johansen

Jeg er en energisk og engasjert gutt med mye pågangsmot i det meste jeg driver med. Jeg fullførte Gründerskolen i 2014 med opphold i San Francisco. I øyeblikket avslutter jeg en mastergrad i informatikk på UiO og skal levere masteroppgaven min i november. I løpet av studietiden har jeg vært engasjert i en rekke studentforeninger, blant annet som økonomiansvarlig for insituttets karrieredag og som grunnlegger og leder for linjeforeningen for studieprogrammet mitt.

Helt siden jeg hørte om Gründerskolen for første gang så har jeg min interesse for entreprenørskap fortsatt å stige. Jeg har blant annet jobbet mye med rekrutteringen til Gründerskolen og deltatt i flere idé- og pitchekonkurranser for studenter. Jeg har et sterkt ønske om å fortsette å være en del av et miljø der entreprenørskap er i fokus selv om jeg snart er ferdig som student og ikke jobber i en startup selv (enda).

GSA-nettverket er kanskje den viktigste tingen mange Gründerskolestudenter sitter igjen med og jeg tror jeg kan bidra med mye energi og erfaring fra foreningsarbeid i studietiden. Jeg tror jeg kan være med på å sørge for at grunnlaget for å holde kontakten med medstudenter og bli kjent på tvers av kull er best mulig. Håper virkelig på muligheten!

Linkedin-CV: https://no.linkedin.com/in/mathiasjohansen


Christopher Sanchez

Jeg er en 30 år gammel sivilingeniør og jeg jobber for tiden hos DNVGL AS. Jeg var tidligere med på Gründerskolen i San Francisco i 2012 gjennom mitt studie på NTNU. Jeg var også aktivt medlem i Start HiO og Start NTNU, hvor i sistnevnte bidro jeg sponsoransvarlig for StartNTNUs MIXER-eventer i 2011/2012. Andre verv jeg har hatt er som styreleder i Veritas Bedriftsidrettslag hvor vårt styre fremmet idrett og livsglede blant mine kollegaer.

I et avsnitt fra mitt søknadsbrev på engelsk til Gründerskolen for omtrent 4 år siden skrev jeg; “I become intrigued when I hear the stories from my friends who are GS Alumni, the challenges they faced, the diversity of people and culture they met, and the memories they now share amongst themselves and people like me who hunger to do the same.”

Etter å lest mitt gamle brev, ga det meg lysten og motivasjonen å søke på vervet som leder i GSA-styret fordi jeg ønsker å aktivt bidra med å holde ved like fascinasjonen- og gjennomføring av nyskaping blant våre dyktige GSA-medlemmer.

Linkedin-CV: https://no.linkedin.com/in/chrsan


Ingvild Sandmo

Da jeg startet på min bachelor i Tromsø trodde jeg at markedsføring var området jeg skulle satse innen. I løpet av mine år på universitetet har jeg oppdaget at min lidenskap ligger innenfor innovasjon og entreprenørskap. Etter et halvt år på UiT meldte jeg meg inn i Start UiT, og det var nok her jeg virkelig innså hvor interessant og viktig jeg mener innovasjon og verdiskapning er. Gründerskolen var dermed et helt bevisst valg for min del da jeg er spesielt interessert i å kunne lære om hvordan dette fungerer i andre land og se hvordan denne kunnskapen kan brukes i det norske innovasjonsmiljøet. Jeg interesserer meg veldig for nye kulturer så Gründerskolen slo virkelig to fluer i en smekk for min del. Gjennom min tid i Start har jeg fått flere gode kontakter i næringslivet, og jeg har god innsikt i hva som rører seg i Norge. Videre ønsker jeg å kunne gjøre at Gründerskolen utvikler seg til å bli enda bedre enn det som er i dag – spesielt på hvordan vi som elever kan formidle ny kunnskap til de her hjemme. Jeg er svært glad i å bli kjent med nye mennesker, møte nye utfordringer og ta ansvar for ting jeg brenner for. Jeg ønsker å få muligheten til å bidra til å utvikle Gründerskolen og vil gjerne komme med nye ideer og forslag på hvordan dette skal gjøres.

Linkedin-CV: https://no.linkedin.com/in/ingvildksandmo

